loading...
دانستنیها
خوش آمدید

مدیر سایت دانستنیها ورود شما را به این سایت خوش آمد می گوید

محمدهاشمی نسب بازدید : 41 یکشنبه 11 فروردین 1392 نظرات (3)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

دانستنیها - اگر در یک رودخانه خروشان یاسریع آب دقت کنید، می‌توانید شکل‌های عجیبی از جریان سیال را در اطراف موانعی مانند تخته سنگ یا شاخه درخت مشاهده کنید. در آزمایشگاه‌های

مکانیک سیالات، پژوهشگران تلاش می‌کنند این الگو‌ها را در شرایط کنترل‌شده بررسی کنند تا قوانین حاکم بر حرکت سیالات را درک کنند. در تازه‌ترین نمونه از این تلاش‌ها، پژوهشگران دانشگاه توونت هلند با استفاده از صفحه‌ای دارای ۲۰ برش گلبرگ‌مانند که با سرعت ثابت یک متربرثانیه در آب حرکت می‌کرد، این آناناس شکل‌گرفته در آب را با استفاده از دوربین‌های پرسرعتی که در هر ثانیه ۱۰هزار بار عکس می‌گیرند، به تصویر کشیده‌اند. 

وقتی یک تکه سنگ یا جسم سنگین به درون آب می‌افتد، حفره‌ای از هوا را پشت سر خود ایجاد می‌کند. در آزمایش متخصصان هلندی، صفحه متحرک حفره‌ای از حرکت خود به جا گذاشت که تنها ۲۰۰هزارم ثانیه دوام می‌آورد و برای مطالعه حفره‌های ایجاد شده توسط آن، این حرکت با سرعت ۱۰هزار فریم در ثانیه عکاسی شد و تک‌تک تصاویرآن مورد بررسی قرار گرفت. تصویر پنجم که با اندیس e مشخص شده، نمای بسته شدن حفره را در پایان عمر کوتاهش نشان می‌دهد. این تصویر توانست جایزه رقابت‌های دینامیک سیالات را که هر سال توسط انجمن فیزیک آمریکا برگزار می‌شود، از آن خود کند.

محمدهاشمی نسب بازدید : 35 شنبه 18 شهریور 1391 نظرات (1)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

دانستنیها - فولکس‌واگن بیتل (معروف به قورباغه‌ای) یکی از رکورددار‌ترین خودروهای جهان است. این خودرو رکورد بیشترین تعداد تولید اتومبیل را در طول تاریخ از آن خود کرده و با آن طراحی جالب، خیلی زود توجه همگان را جلب می‌کند. اکنون فولکس‌واگن جدید‌ترین مدل بیتل را طراحی و در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآورده است؛ یک خودروی بیتل اسپورت تمام الکتریکی.

 این خودروی دو نفره که E-Bugster نام گرفته، ۴۲۷۸ میلی‌م‌تر طول، ۱۸۳۸ میلی‌م‌تر عرض و ۱۴۰۰ میلی‌م‌تر ارتفاع دارد؛ قدرت موتور آن ۸۵ کیلووات و آلایندگی آن صفر است و برای شتاب‌گیری از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۸/۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. باتری یون لیتیوم این خودرو که در زیر جایگاه سرنشینان نصب می‌شود، ۳/۲۸ کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد و می‌تواند خودرو را با دو سرنشین تا ۱۸۰ کیلومتر جابه‌جا کند. زمان شارژ آن نیز در ایستگاه‌های شارژ استاندارد ۳۵ دقیقه است. با این مشخصات، بیتل الکتریکی باگس‌تر، خودرویی ایده‌آل برای مصارف شهری به شمار می‌رود.

محمدهاشمی نسب بازدید : 52 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (1)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

هر آنچه که در محیط مجازی انجام می‌دهید، می‌نویسید و یا منتشر می‌کنید می‌تواند مدرک قابل استنادی باشد که در دادگاه بر علیه خودتان بکار گرفته شود. باور نمی‌کنید؟ پس باید به حضورتان برسانیم که از سال ۲۰۱۰ تاکنون شواهد موجود در رسانه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک، گوگل پلاس، توییتر و غیره در بیش از ۷۰۰ دعوای حقوقی استفاده شده‌اند. در ادامه ۵ اشتباه بزرگ و رایج که بسیاری در فضای آنلاین مرتکب آنها می‌شوند را مرور می‌کنیم.

محمدهاشمی نسب بازدید : 25 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

 

یک برنامه کد متن باز ویژه کاربران دارای مشکل بینایی یا بینایی کم در «جورجیا تک» طراحی شده که ممکن است ابزار پیامک‌نویسی مفی دی برای تمامی کاربران باشد.


 

 

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جایی مثل پشت چراغ قرمز یا در یک جلسه کاری با عجله و بدون نگاه کردن به صفحه گوشی، به سرعت پیامکی نوشته‌اید. برنامه رایگان «بریل تاچ» این شکل از مولتی‌تسکینگ یا انجام همزمان چندین کار را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند.

این برنامه سیستم نوشتن خط بریل را به یک دستگاه صفحه لمسی می‌افزاید و به عنوان مثال صفحه لمسی آیفون را به یک کی‌بورد مجازی برای خط بریل تبدیل می‌کند که تنها به 6 کلید نیاز دارد و اشارات را به نقاط ورودی تبدیل می‌کند.

با استفاده از این امکان نوشتاری، شما می‌توانید دستگاهتان را در کف دست یا بین انگشتانتان بگیرید و در حالی‌که به صفحه آن نگاه نمی‌کنید به نوشتن بپردازید.

 

 

 

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

 «بریل تاچ» در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها کار خواهد کرد و به شما امکان می‌دهد الفبای خط بریل را در کمتر از چند دقیقه یاد بگیرید. همچنین این برنامه نیاز به دستگاه‌های دارای کیبورد بریل اختصاصی گران‌قیمت را کاهش می‌دهد.

 هنوز معلوم نیست استقبال کاربران عمومی از این برنامه تا چه اندازه باشد اما بررسی‌ها نشان داده کسانی که به خط بریل آشنایی دارند می‌توانند تا 32 کلمه در دقیقه را با 92 درصد درستی تایپ کنند.

این برنامه که تاکنون نسخه آیفون و آی‌پد آن طراحی شده و قرار است نسخه‌های اندرویدی آن نیز به زودی عرضه شود، در رقابت موبایل اچ.سی.آی 2011 در استکهلم برنده جایزه بهترین طراحی شد و در حال حاضر در نمایشگاه Abilities Expo آتلانتا نیز به نمایش در آمده است .

محمدهاشمی نسب بازدید : 28 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

 

این یک پیشرفت شگرف در سال 1995 بود: بعد از 13 ماه دانشمندان بالاخره توالی ژنوم یک باکتری را به طور کامل به دست آوردند. و این روزها، به دام انداختن ژنها تنها با یک درایو USB طی شش ساعت انجام پذیر است!

 

 

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

این گجت جالب که MinION نامیده می شود، توسط Oxford Nanopore Technologies ساخته شده و دانشمندان تولید کننده آن می گویند که این ابزار از اواخر امسال با قیمت 900 دلار به بازار عرضه خواهد شد. حالا دیگر پزشک ها می توانند آن را در جیب لباس شان همراه داشته و هرگاه که لازم شد، به راحتی ژن ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا را شناسایی کنند. چیزی که به نظر غیر قابل باور می آید.

بااین گجت جالب پزشک ها قادرند آن را در جیب لباس شان همراه داشته و هرگاه که لازم شد، به راحتی ژن ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا را شناسایی کنند

یک ویروس که قرار باشد توسط این ابزار بررسی شود، تقریبا دارای 5000 جفت پایه ژنتیکی است و دانشمندان این مرکز می گویند این ابزار حتی می تواند توالی ژنوم کامل انسانی را طی شش ساعت مشخص نماید. و این موضوع زمانی خارق العاده و خیره کننده می شود که بدانیم پروژه ژنوم انسانی تقریبا 13 سال طول کشید و نزدیک به 3 میلیارد دلار هزینه در برداشت. برای پروژه ژنوم انسانی، دانشمندان 3 میلیارد جفت ژن انسان را به بخش های کوچکی شکستند، سپس به تشریح حروف هر بخش پرداختند. و بعد از کار پر دردسر انجام این تسک ها، همه تکه ها را دوباره کنار هم قرار دادند. حالا این گجت می خواهد همین کار را در سایز یک فلش مموری و در 6 ساعت انجام بدهد.

 

 

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

اما در گجت 900 دلاری جدید، مرحله تفکیک حذف شده است و به جای آن از آنزیمی استفاده می شود که به انتهای هر لایه DNA می چسبد. یک جریان الکتریکی آنزیم ها و DNA را به درون صدها سوراخ 10 میکرومتری در انتهای دستگاه می مکد. هر یک از این سوراخ ها دارای منافذ ریزتری با عرض 10 نانومتر است و در آنجا دو زنجیره DNA از هم باز شده و به صورت جداگانه خوانده می شوند.

شرکت تولید کننده، این گجت را امروز در کنفرانس پیشرفت های تکنولوژی و بیولوژی ژنتیک در جزیره مارکو فلوریدا معرفی کرده است. Oxford Nanopore همچنین یک دستگاه دیگر شناسایی توالی ژنوم به صورت رومیزی هم با نام Ion Torrent معرفی کرده که برای شناسایی کل ژنوم انسان، تنها به دو ساعت زمان نیاز دارد.

حالا چرا ساخت دستگاه شناسایی توالی ژنوم در اندازه یک کول دیسک؟ ایده شرکت این است که پزشکان می توانند با این دستگاه به سرعت نمونه بافت ها را برای جهش های ژنتیکی، نشانه های بیماری و یا شناسایی عوامل بیماری زا همچون ویروس ها، آزمایش کنند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی نمونه بزرگ تری است که می تواند ژنوم های بزرگ تری را به صورت موثرتری رمزگشایی کنند. ضمن اینکه اگر روزی بیماری هایی مانند آنفلوآنزا شروع به قتل عام انسان ها کند، مطمئنا چنین ابزارهایی بسیار کاربردی و نجات بخش خواهند بود.

محمدهاشمی نسب بازدید : 32 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

 

بالاخره پس از کلی اخبار و شایعات پیرامون تاریخ معرفی نسل سوم تبلت محبوب اپل ( ipad ) تاریخ دقیق معرفی آی پد۳ تعیین شد. در دعوت نامه کمپانی اپل روز ۷ مارس برابر با چهارشنبه هفدهم اسفندماه برای معرفی آی پد ۳ که بسیاری بی‌صبرانه مشتاق دیدن آن هستند تعیین شده است و محل برگزاری آن سانفرانسیسکو می‌باشد.

 

 

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

در تصویر موجود در دعوت نامه این مراسم خبری از دکمه Home معروف ipad نیست و در یک هفته مانده به معرفی رسمی آن گمانه زنی‌ها در خصوص مشخصات و ویژگی‌های تبلت جدید بالا خواهد گرفت. در دعوت نامه اپل تنها عبارت “ما چیزهایی داریم که شما واقعاً باید ببینید. و لمس کنید” و پس زمینه ای از یک آی پد به چشم می‌خورد.

محمدهاشمی نسب بازدید : 57 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

یکی از راه‌های بسیار مناسب برای نصب سیستم‌عامل‌های مختلف برروی کامپیوتر، استفاده از حافظه‌های جانبی مانند فلش‌مموری‌ها می‌باشد. اما چگونه می‌توان به وسیله یک فلش‌مموری، کامپیوتر را بوت کرد؟ اگر کلیه محتویات دیسک نصب ویندوز 7 یا هر سیستم‌عامل دیگری را در داخل یک فلش‌مموری کپی کنید، باز هم نمی‌توانید از این فلش‌مموری برای نصب سیستم‌عامل برروی کامپیوتری که سیستم‌عامل ندارد، استفاده کنید. برنامه‌های متفاوتی به منظور ساخت یک فلش درایو قابل بوت برای نصب سیستم‌عامل‌های متفاوت وجود دارند. اما امروز تصمیم داریم به کمک برنامه YUMI، نحوه ساخت...

محمدهاشمی نسب بازدید : 42 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

سامسونگ قصد دارد AMOLED های تاشو و نشکن خود را تحت برند Youm به بازار عرضه کند. بنابراین از این پس خبرهای زیادی از Youm خواهید شنید. سامسونگ در تولید نمایشگرهای نشکن Youm از فیلم TFT استفاده کرده که موجب سبک‌تر و باریک‌تر شدن آنها نسبت به AMOLED های معمولی شده است. اگر مشاهده تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگر برای شما جذاب است در ادامه مقاله ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 57 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

آیا تاکنون تلاش کرده اید با استفاده از کامپیوتر، دوستان خود را سرگرم کرده و کمی با آنها شوخی کنید؟ در این مقاله تلاش شده است با اندک دانش کامپیوتری، شوخی‌های ساده و جذاب تکنولوژیکی را برایتان گردآوری کنیم تا لحظات خود و دوستانتان را با آن پر کنید. ولی قول بدهید همه شوخی‌ها را یکجا روی کامپیوتر دوستتان اعمال نکرده و پیش از آنکه دوستتان دست به خود کشی بزند، شوخی‌ها را ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 122 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

دانستنیها - برندگان رقابت تصاویر علمی موسسه ماکس‌پلانک از میان ۱۴۰۰ عکس حاضر در رقابت ۲۰۰۹/۱۳۸۸ انتخاب و معرفی شدند.

جایزه اول به تصاویر لاروهای دو روزه گورخرماهی که با میکروسکوپ الکترونی ثبت شده بود، رسید. این تصویر توسط «یورگن برگر» و «ماهندرا سوناوین» محققان موسسه زیست‌شناسی تکوینی ماکس‌پلانک به ثبت رسیده است. در این تصویر می‌توان حفره‌هایی را در بالای دهان لارو‌ها مشاهده کرد که نمایشگر سیستم بویایی ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 23 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

دانستنيها - جمعیت جهان تا پایان سال ۲۰۰۰ به بیش از ۶میلیارد نفر رسیده است و خوش‌بینانه‌ترین تخمین برای ۵۰ سال آینده، ۱۲ میلیارد نفر خواهد بود. راهکار مدرن برای تأمین سرپناه این جمعیت روزافزون، ایجاد ساختمان‌های بی‌روحی است که انسان را از استفاده بهینه از طبیعت محروم می‌کند. در عین حال همین سازه‌های مدرن از عوامل تخریب طبیعت، نابودی گیاهان و هزینه بی‌رویه منابع زمین شد. ضمن اینکه به دلیل ناآشنایی با روش‌های صرفه‌جویی و بازگشت انرژی، در یک بازه زمانی کوتاه بخش زیادی از انرژی موجود را هدر داد.

در این سال‌ها موجی از مطالعات برای یافتن راه‌های جایگزین آغاز شد و روش‌هایی برای ساخت ساختمان‌های ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 20 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

دانستنيها - رنواسپورت در پنجاهمین سالگرد ارائه مدل آلپاین A۱۱۰ دست به کاری بزرگ زد و آلپاین A۱۱۰-۵۰ را در مسابقات جایزه بزرگ موناکو ۲۰۱۲ رونمایی کرد.

 این خودرو با موتور ۶سیلندری که ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد، فقط ۸۸۰ کیلوگرم وزن دارد و طراحی آن تا حدود زیادی شما را یاد رنو دزی (Renault Dezir) می‌اندازد. به اعتقاد خیلی‌ها، این خودرو جانشینی شایسته برای آلپاین A۱۱۰ است که از ۱۹۶۱/۱۳۴۰ تا ۱۹۷۷/۱۳۵۶ تولید می‌شد. در اینجا نیز می‌توانید مدل‌های جدید و قدیمی (عقب) را در یک نما ببینید.

محمدهاشمی نسب بازدید : 31 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

سیموئل مورس در چارلزتون آمریکا به دنیا آمد. پدرش کشیش بود و می‌خواست او هم به راه او برود. خودش به نقاشی و پیکرنگاری عشق می‌ورزید اما مشاهده کشف بزرگ‌ هانس کریستیان اورستد (۱۸۵۱-۱۷۷۷م) او را چنان به کار مغناطیس علاقه‌مند کرد که به آن اختراع بزرگ دست پیدا کرد و توانست دفتر نخستین مرحله ارتباطات الکتریکی و الکترونیکی را به روی بشر بگشاید و پیام انسان را با سرعت برق تا صد‌ها، بلکه هزار‌ها کیلومتر دور‌تر بفرستد. این مطلب شرح حالی است از اتفاقات مهم زندگی علمی مورس از زبان خودش.

۱۹ سالم بود که تحصیلات رسمی‌ام را در رشته هنر از دانشگاه ییل ایالات متحده آمریکا به ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 26 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

«گرانت آلن» كه از بزرگان دانش «روانشناسي» است، مي‌گويد: «در طبيعت احساس ما، عاملي نيرومندتر يا متنوع‌تر از آنچه كه احساس به رنگ‌هاي مختلف مي‌تواند در ما ايجاد نمايد، وجود ندارد».

اما «هوارد كچام» كه او نيز دا...نشمندي به نام در اين عرصه است، مي‌گويد: «بدون ترديد تاثير رنگ در احساس انسان ريشه‌دار و عميق است. در این رابطه آزمايشهايي انجام گرفته است كه ده‌ها سال پيوسته ادامه داشته و خواه ما بفهميم، خواه نفهميم، رنگ در عملكردهاي مثبت و ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 22 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

خداي بزرگ در آيهء دوم سورهء مباركهء رعد مي‌فرمايد:

 اللَّهُ الَّذِي رَفَعَ السَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا

 «خداوند ذاتي است كه آسمانها را بدون ستونهايي كه شما آنها را ببينيد، برافراشت» ...

اين آيهء کریمه با نحوهء نگرش قدما به آسمانها مطابقت دارد؛ زيرا مردم قديم بالاي سر خود دنياي بزرگي را مشاهده مي‌كردند كه به خودي خود بر پاست و هيچگونه پايه و ستوني هم ندارد. امروز در عصر جديد نيز ملاحظه مي‌كنيم كه مردم زمان ما تفسير مشاهدات خود را در اين آيهء مباركه مي‌توانند يافت؛ مشاهداتي كه از يكسو نشان‌دهندهء اين امر است كه اجرام آسماني ظاهراً بدون...  

محمدهاشمی نسب بازدید : 21 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

آيا مي خواهيد كه يك زندگي شيرين وطولاني داشته باشيد ؟ براي رسيدن به اين آرزو راهي بسيار ساده ورايگان وجود دارد كه تبسم ناميده مي شود !....

 درتحقيقات علمي جديدي مشخص شده كه لبخند وتبسم تاثيرمثبتي به مراتب بسيا...ربيشتر ازآنچه درگذشته انتظار مي رفت دارد . مجله " علوم رواني " درتحقيقي كه آن را انتشارداده است با بررسي عكس هاي مختلفي كه درطول زندگي افرادي كه داراي طول عمربيشتري بوده اند ودر مناسبتهاي مختلف از آنها ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 22 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

خداوند می‌فرماید: ﴿لَآ أُقۡسِمُ بِيَوۡمِ ٱلۡقِيَٰمَةِ ١ وَلَآ أُقۡسِمُ بِٱلنَّفۡسِ ٱللَّوَّامَةِ ٢ أَيَحۡسَبُ ٱلۡإِنسَٰنُ أَلَّن نَّجۡمَعَ عِظَامَهُۥ ٣ بَلَىٰ قَٰدِرِينَ عَلَىٰٓ أَن نُّسَوِّيَ بَنَانَهُۥ ٤﴾ [القیامة: 1 – 4] «به ...روز قيامت سوگند! و به نفس سرزنشگر سوگند! (كه پس از مرگ زنده مي‌گرديد و رستاخيز حق است). آيا انسان مي‌پندارد كه ما استخوان‌هاي (پوسيده و پراكنده) او را گرد نخواهيم آورد! آري! (آن‌ها را گرد مي‌آوريم) ما حتّي مي‌توانيم سر انگشتان او را (كه يكي از دقایق اندام بدن است) كاملاً همسان خودش بيافرينيم (و به حال اوّل بازگردانيم)».

درباره‌ی اثر انگشت چه می‌دانید؟ دانشمندان کشف کرده‌اند که دوقولوهای ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 21 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان دانستنیها - فابیان اوفنر، عکاسی سوئیسی است که به تلفیق هنر و علم مشهور است و در تازه‌ترین دستاورد خود از نانوذرات آهن، نفت سفید، آهن‌ربا و صدالبته رنگ‌های مختلف استفاده کرد تا این تصویر فوق‌العاده خوشرنگ و زیبا را خلق کند. او با ترکیب نانوذرات آهن با نفت سفید به یک ترکیب فروسیال رسید که در برابر میدان مغناطیسی واکنش‌های جالبی از خود نشان می‌دهد. اگر چند قطره فروسیال را روی یک شیشه بچکانید و آهن‌ربایی گرد را زیر آن قرار دهید، قطرات فروسیال به شکل دایره جمع می‌شوند و الگوهایی مانند آنچه در تصویر می‌بینید، ایجاد می‌کنند. در مرحله بعدی کافی است مقدار مناسب رنگ را با سرنگ به درون طرح ایجادشده تزریق کنید تا اثری هنری همانند این تصویر شکل بگیرد. البته تعیین مقدار رنگ هم کار ساده‌ای نیست؛ چراکه اندکی اشتباه به شکستن پیوندهای مغناطیسی نانوذرات و به‌هم‌خوردن شکل منجر می‌شود.

محمدهاشمی نسب بازدید : 18 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان دانستنیها - در یکی از عجیب‌وغریب‌ترین رکوردهایی که در کتاب گینس به ثبت رسید، یک راننده سابق فرمول۱ موفق شد توپ گلف را با ضربه‌ای بی‌نظیر و در دور‌ترین فاصله‌ای که تاکنون اتفاق افتاده به درون خودرویی در حال حرکت بیندازد. شاید به نظر شما خیلی عجیب برسد؛ اما اگر بتوانید فیلم این پرتاب زیبا را ببینید، حس بهتری نسبت به آن پیدا می‌کنید. دیوید کولتهارد، راننده سابق فرمول۱ برای ثبت این رکورد نمایش عجیبی ترتیب داد. همکارانش سوار بر یک ابرخودروی مرسدس‌بنز اس. ال. اس‌ای.‌ام. جی رودستار با قدرت ۵۷۱ اسب‌بخار، حرکت خود را آغاز کردند، کولتهارد نیز در زمان مناسب به توپ ضربه زد و آن را با سرعت ۴/۲۸۶ کیلومتر بر ساعت (۵/۷۹ متر بر ثانیه) به آسمان فرستاد. چند ثانیه بعد، توپ در فاصله ۲۷۵متری از کولتهارد و در شرایطی که مرسدس‌بنز با سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت (۶/۵۳ متر بر ثانیه) به پیش می‌رفت، درون خودرو افتاد. ناظر گینس هم که بر تمام این ماجرا نظارت داشت، آن را تایید و به عنوان دور‌ترین رکورد فرود توپ گلف در خودروی در حال حرکت ثبت کرد. این ماجرا بخشی از برنامه تبلیغاتی مرسدس‌بنز برای گرامیداشت رقابت‌های فرمول۱ سال جاری است.

محمدهاشمی نسب بازدید : 36 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (1)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان شايد ۲۹ دي‌ماه ۱۳۸۸/ ۱۹ ژانويه ۲۰۱۰ براي بسياري از مردم زمين با روزهاي ديگر فرقي نداشت، اما براي خورشيد، مهم‌ترين روز در سال‌هاي اخير بود. تنها ستاره منظومه شمسي كه چند سالي در آرام‌ترين حالت در يك قرن گذشته ظاهر شده بود، فوران كرد و در بزرگ‌ترين انفجار ۲ سال اخير، مقادير عظيمي از نور و انرژي را در فضا آزاد كرد. اين فوران به همراه چهار فوران ديگر كه طي ۲۴ ساعت بعد اتفاق افتاد و يكي قدرتمندتر از ديگري بود، حامل شادترين خبر ممكن براي دانشمندان زمين بود: چرخه جديد خورشيد آغاز شده است. چرخه خورشيدي، فرآيندي است كه طي آن، تعداد لكه‌هاي روي خورشيد، شراره‌ها، زبانه‌ها و فوران‌هاي پلاسمايي كه با نام فوران‌هاي تاج خورشيدي شناخته مي‌شوند، در دوره‌اي منظم و تقريبا ۱۱ ساله تغيير مي‌كند. در اين مدت، فعاليت‌هاي ميدان مغناطيسي و بادهاي خورشيدي زياد و كم مي‌شود و اين تغييرات، به‌خصوص بر زمين و ساكنانش اثرات زيادي به‌همراه دارد. آغاز چرخه جديد خورشيد بي‌شك هيجان‌انگيزترين خبر براي خورشيدشناساني بود كه از آرام‌ترين دوره فعاليت‌هاي...

محمدهاشمی نسب بازدید : 24 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان فيلمنامه نويسان به تصويركردن پايان زمين علاقه خاصي دارند و روايت آنان از مرگ زمين معمولا بيش از حد خيالي است. اما حيات زميني بالاخره ممكن است روزي به پايان برسد. تصوير دانشمندان از رويدادهايي كه مي‌تواند چنين وضعي ايجاد كند، از داستان‌هاي خيالي دقيق‌تر و كمي ترسناك‌تر است. 1. برخورد با زمین در فضاي منظومه شمسي، به غير از خورشيد، سيارات و قمرهاي آنها، خرده‌سنگ‌هاي ريز و درشتي وجود دارد که به دو دسته سيارک و دنباله‌دار تقسيم مي‌شوند. سيارک‌ها، صخره‌هايي با منشا نامعلوم هستند که در گروه‌هايي به‌دور خورشيد مي‌گردند. بيشتر اين سيارک‌ها جايي هستند که سه برابر زمين از خورشيد فاصله دارد و کمربند سيارک‌ها خوانده مي‌شود. اين منطقه بين سياره‌هاي مريخ و مشتري و به‌اندازه کافي از زمين دور است. اما گروه‌هاي کم‌جمعيت‌تري در فاصله‌هاي نزديک‌تر از زمين به‌دور خورشيد مي‌چرخند. آن‌ها گاهي به فاصله نزديکي از مدار زمين هم مي‌رسند و حتي مدار زمين را قطع مي‌کنند. اما دنباله‌دارها درواقع، بازماندگان ابر نخستين منظومه شمسي هستند و مي‌توان آنها را به يک توده برفي بسيار ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 19 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان مهندسان ژاپنی در طرحی متهورانه، زندگی امن را برای زمین‌های مسطح ژاپن که در اثر سونامی ویران شده‌اند به ارمغان می‌آورند. همچون سفینه‌های فضایی عظیمی که در بالای زمین شناورند، جزیره‌های مرتفع هم چشم‌اندازی فرادنیوی به مناطق روستایی می‌دهند. این جزیره‌های زمینی مرتفع را کیچیرو ساکو، معمار ژاپنی برای ناحیه توهوکو در شمال شرقی ژاپن پیشنهاد داده که در اثر زمین‌لرزه ۹. ۰ ریشتری مارس ۲۰۱۱ / اسفند ۱۳۸۹ و سونامی ایجاد شده به دنبال آن ویران شد. در نقشه اولیه، گروهی از این جزایر تمام شهرک‌ها را شکل می‌دهند تا مردم ساکن در ...

محمدهاشمی نسب بازدید : 23 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان دالول یک دهانه آتشفشانی در شمال شرقی اتیوپی است. تکه پاره‌ها ی رنگی بر اثر تداخل بین ماگمای بازالتی و نهشته‌های نمکی این منطقه به وجود آمده‌اند. آخرین فوران این منطقه در سال ۱۹۲۶ اتفاق افتاده و از آن به بعد آب‌های گرم و بازی در ترکیب با عناصر سطح منطقه باعث ایجاد نمک‌های رنگی شده‌اند.

محمدهاشمی نسب بازدید : 31 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان رنگ چشم همه انواع مگسها قرمز نيست. مثلا در مگس معمولي، خيلي وقتها ممكن است بازتاب نور را در زاويه مشخصي در چشم مركب حشره ببينيد. در مگسهاي سركه، چشمهاي داراي رنگدانه واقعي مشاهده ميكنيم. دليل رنگي شدن چشم در مگس سركه، باز هم داستان همان ژنها و پروتئينهاي ويژه است! در مگس سركه چشم قرمز، ژنهاي مربوط به رنگ چشم، رنگدانههايي را ميسازند كه باعث قرمز شدن رنگ چشم ميشود. فراموش نكنيد كه رنگ قرمز تنها يكي از متداولترين رنگهاي چشم در مگس سركه است. رنگهاي ديگر چشم كه ممكن است در ميان مگسهاي سركه پيدا شوند عبارتند از قرمز تيره، زردآلويي، سفيد، قرمز روشن، زرد و...

محمدهاشمی نسب بازدید : 51 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (0)
AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

خروسها، مانند بقيه جانوران يا بهتر بگوييم همه جانداران داراي يك سيستم زمانسنجي زيستي هستند كه چرخههاي روزانه، ماهانه و سالانه را در بدن آنها تنظيم ميكند. آوازخواني در خروس نيز مانند بقيه پرندگان تابع چرخههاي روزانه است كه در اصطلاح به آن Circadian Rhythms، ميگوييم. به عبارت ديگر ساعت دروني مغز خروس جوري تنظيم شده است كه كمي پيش از دميدن سپيده صبح، زنگ ميزند و در آن زمان است كه خروس مشغول خواندن ميشود. جالب است بدانيد كه اگر ساعت زيستي يك خروس كه در همسايگي چند خروس ديگر زندگي ميكند، زودتر زنگ بزند، ميتواند كل خروسهاي همسايه را به خواندن تحريك كند! تنظيم كننده اصلي چرخههاي روزانه خواندن در خروسها، طول روز و اختلاف ميان نور روز و تاريكي شب است. به همين دليل، نورهاي مصنوعي مانند چراغهايي كه تا صبح روشن ميمانند، مانند پروژكتورها، تنظيم ساعت دروني جانوراني مانند خروس را برهم ميزند. به همين دليل است كه برخي خروسهاي بيمحل، در ساعتهايي غير از صبح شروع به خواندن ميكنند!

دليل اينكه چرا خروس بايد آمدن صبح را كمي پيش از طلوع آفتاب درك كند، اين است كه اين كار، زمان شروع شكار حشرات و يا شروع مراقبت از قلمروي خروس را نشان ميدهد. در اصل مهمترين دليل خواندن خروس، براي حفظ قلمرو است. وقتي خروسي ميخواند در حقيقت به خروسهاي ديگر اعلام ميكند كه «اگر به حريم قلمروي من تجاوز كرديد، بايد منتظر مبارزه باشيد» به خاطر همين است كه خروسها معمولا از يك نقطه بلند شروع به خواندن ميكنند. با اين كار هم صدايشان دورتر ميرود و هم بيشتر ميتوانند به چشم بيايند و ابهت خود را نشان دهند!

درباره ما
Profile Pic
مدیرسایت : محمدهاشمی نسب موضوع سایت : دانستنیهای جالب
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما درباره مطالب این سایت چیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 2,990