loading...
دانستنیها
خوش آمدید

مدیر سایت دانستنیها ورود شما را به این سایت خوش آمد می گوید

محمدهاشمی نسب بازدید : 29 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

 

این یک پیشرفت شگرف در سال 1995 بود: بعد از 13 ماه دانشمندان بالاخره توالی ژنوم یک باکتری را به طور کامل به دست آوردند. و این روزها، به دام انداختن ژنها تنها با یک درایو USB طی شش ساعت انجام پذیر است!

 

 

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

این گجت جالب که MinION نامیده می شود، توسط Oxford Nanopore Technologies ساخته شده و دانشمندان تولید کننده آن می گویند که این ابزار از اواخر امسال با قیمت 900 دلار به بازار عرضه خواهد شد. حالا دیگر پزشک ها می توانند آن را در جیب لباس شان همراه داشته و هرگاه که لازم شد، به راحتی ژن ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا را شناسایی کنند. چیزی که به نظر غیر قابل باور می آید.

بااین گجت جالب پزشک ها قادرند آن را در جیب لباس شان همراه داشته و هرگاه که لازم شد، به راحتی ژن ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا را شناسایی کنند

یک ویروس که قرار باشد توسط این ابزار بررسی شود، تقریبا دارای 5000 جفت پایه ژنتیکی است و دانشمندان این مرکز می گویند این ابزار حتی می تواند توالی ژنوم کامل انسانی را طی شش ساعت مشخص نماید. و این موضوع زمانی خارق العاده و خیره کننده می شود که بدانیم پروژه ژنوم انسانی تقریبا 13 سال طول کشید و نزدیک به 3 میلیارد دلار هزینه در برداشت. برای پروژه ژنوم انسانی، دانشمندان 3 میلیارد جفت ژن انسان را به بخش های کوچکی شکستند، سپس به تشریح حروف هر بخش پرداختند. و بعد از کار پر دردسر انجام این تسک ها، همه تکه ها را دوباره کنار هم قرار دادند. حالا این گجت می خواهد همین کار را در سایز یک فلش مموری و در 6 ساعت انجام بدهد.

 

 

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

اما در گجت 900 دلاری جدید، مرحله تفکیک حذف شده است و به جای آن از آنزیمی استفاده می شود که به انتهای هر لایه DNA می چسبد. یک جریان الکتریکی آنزیم ها و DNA را به درون صدها سوراخ 10 میکرومتری در انتهای دستگاه می مکد. هر یک از این سوراخ ها دارای منافذ ریزتری با عرض 10 نانومتر است و در آنجا دو زنجیره DNA از هم باز شده و به صورت جداگانه خوانده می شوند.

شرکت تولید کننده، این گجت را امروز در کنفرانس پیشرفت های تکنولوژی و بیولوژی ژنتیک در جزیره مارکو فلوریدا معرفی کرده است. Oxford Nanopore همچنین یک دستگاه دیگر شناسایی توالی ژنوم به صورت رومیزی هم با نام Ion Torrent معرفی کرده که برای شناسایی کل ژنوم انسان، تنها به دو ساعت زمان نیاز دارد.

حالا چرا ساخت دستگاه شناسایی توالی ژنوم در اندازه یک کول دیسک؟ ایده شرکت این است که پزشکان می توانند با این دستگاه به سرعت نمونه بافت ها را برای جهش های ژنتیکی، نشانه های بیماری و یا شناسایی عوامل بیماری زا همچون ویروس ها، آزمایش کنند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی نمونه بزرگ تری است که می تواند ژنوم های بزرگ تری را به صورت موثرتری رمزگشایی کنند. ضمن اینکه اگر روزی بیماری هایی مانند آنفلوآنزا شروع به قتل عام انسان ها کند، مطمئنا چنین ابزارهایی بسیار کاربردی و نجات بخش خواهند بود.

محمدهاشمی نسب بازدید : 32 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

 

بالاخره پس از کلی اخبار و شایعات پیرامون تاریخ معرفی نسل سوم تبلت محبوب اپل ( ipad ) تاریخ دقیق معرفی آی پد۳ تعیین شد. در دعوت نامه کمپانی اپل روز ۷ مارس برابر با چهارشنبه هفدهم اسفندماه برای معرفی آی پد ۳ که بسیاری بی‌صبرانه مشتاق دیدن آن هستند تعیین شده است و محل برگزاری آن سانفرانسیسکو می‌باشد.

 

 

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

 

در تصویر موجود در دعوت نامه این مراسم خبری از دکمه Home معروف ipad نیست و در یک هفته مانده به معرفی رسمی آن گمانه زنی‌ها در خصوص مشخصات و ویژگی‌های تبلت جدید بالا خواهد گرفت. در دعوت نامه اپل تنها عبارت “ما چیزهایی داریم که شما واقعاً باید ببینید. و لمس کنید” و پس زمینه ای از یک آی پد به چشم می‌خورد.

محمدهاشمی نسب بازدید : 57 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

یکی از راه‌های بسیار مناسب برای نصب سیستم‌عامل‌های مختلف برروی کامپیوتر، استفاده از حافظه‌های جانبی مانند فلش‌مموری‌ها می‌باشد. اما چگونه می‌توان به وسیله یک فلش‌مموری، کامپیوتر را بوت کرد؟ اگر کلیه محتویات دیسک نصب ویندوز 7 یا هر سیستم‌عامل دیگری را در داخل یک فلش‌مموری کپی کنید، باز هم نمی‌توانید از این فلش‌مموری برای نصب سیستم‌عامل برروی کامپیوتری که سیستم‌عامل ندارد، استفاده کنید. برنامه‌های متفاوتی به منظور ساخت یک فلش درایو قابل بوت برای نصب سیستم‌عامل‌های متفاوت وجود دارند. اما امروز تصمیم داریم به کمک برنامه YUMI، نحوه ساخت...

محمدهاشمی نسب بازدید : 43 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

 

سامسونگ قصد دارد AMOLED های تاشو و نشکن خود را تحت برند Youm به بازار عرضه کند. بنابراین از این پس خبرهای زیادی از Youm خواهید شنید. سامسونگ در تولید نمایشگرهای نشکن Youm از فیلم TFT استفاده کرده که موجب سبک‌تر و باریک‌تر شدن آنها نسبت به AMOLED های معمولی شده است. اگر مشاهده تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگر برای شما جذاب است در ادامه مقاله ...

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
مدیرسایت : محمدهاشمی نسب موضوع سایت : دانستنیهای جالب
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما درباره مطالب این سایت چیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 48
  • بازدید کلی : 3,020